Saturday, July 17, 2010

sekolah-sekolah

setiap sekolah yang aku pernah pegi, sentiasa ada cacat cela nya. xkisah la sekolah tu sekolah tinggi ke, private school ke, skolah agama ke, sekolah jenis kebangsaan ke. aku cuba compare kan apa cacat cela nya sekolah2 yang aku pernah pegi.kalau takde kat sekolah korang, maksud nye sekolah korang. tapi aku ckp pasal sekolah yang aku pernah pegi la.


1. tandas yang kau masuk tak pernah tak busuk. basuh mcm mane pun, memang tak boleh nak hilang.


2. cerita misteri pasal sekolah tersebut.


3. kantin pernah kena saman sebab food poisoning.


4. asrama mcm petempatan pendatang asing.


5. cikgu2 yang sebenarnya meletakkan karier guru sebagai option terakhir, tapi terpaksa jadi jugak guru.


6. pengetua yang tak reti jawab salam bila orang ucap. tapi bila ucap, xnak jawab pulak.


7. pengawas yang bajet mafia.tapi sekolah aku ada sorang pengawas seksi dan cantik. hehe


8. budak yang rajin baca buku, sampai kan cikgu mengajar kat depan dia boleh pegi buat latihan sendiri.


9. sports team/sports person yang menjadi kebanggaan sekolah, sampai budak tu jarang masuk kelas.


10. salahguna wifi.


11. meja yang tak sempurna, tapi masih kena pakai jugak sebab takde meja plastik atau cikgu malas nak buat laporan kerosakan.


12. kipas siling/ aircond yang dah uzur benar.


13. ketidakpuasan hati pelajar.


14. ketidakpuasan hati guru.


dah2 la tu.

No comments: