Thursday, November 11, 2010

pencuri

WRITING INI TIDAK MENGANDUNGI APA-APA ISU MENARIK.

handphone adiy kena curi hari ni. wah, gila smart. tapi dia macam tak kisah sebab handphone tu dah lame. tapi aku pulak yang sakit hati. nak contact guna ym je. itu pun kalau kau online. kalau tak? cerita lebih tak guna.

curi dosa do. kau macam tak ada agama je buat macam tu. apa agama kau ada ajar, mencuri tu menambah pahala?

kenapa mencuri diiharamkan berdasarkan persepsi aku.

1. menyusahkan orang nak contact, chat, lepas rindu, dsb.

2. tambah dosa. dah lah dosa kau banyak tak ingat, lagi nak tambah. walaupun aku tak layak jaga tepi kain kau tapi aku nak jugak.

3. mak bapak kau bukan peminta sedekah sampai kau nak mencuri.

4. nama kau buruk. buruk gila. lagi2 kalau kau curi handphone atau barang2 aku.

5. menyusahkan orang. (dalam no. 1 dah ditulis, tapi ni untuk penegasan)

gosh, marahnye rasa. sampai macam nak marah.


No comments: